Wednesday, March 22, 2006

XPDC Gunung Nuang berjaya

Assalamualaikum!!! Memula skali aku nak ucap tahniah semua, khasnya kepada warga2 junior yg telah mengikuti XPDC Nuang 18-19 Mac aritu kerana telah berjaya sampai ke puncak. Utk camping kali ni, aku nampak sumorang happy, n aku suke camni..walaupun camping kali ni singkat dan agak penat, tp sumorang enjoy, especially part mandi air terjun. Naik puncak pun aku tgk sumorang smangat, walaupun agak letih+slow, tahniah..tahniah. Harap2 sumorang dapat merasa nikmat berada kat puncak.

Selain tu, aku harap jugak dgn adenye XPDC ni, adik2 junior dapat belajar sesuatu, walaupun x banyak (camping ni telah memperkenalkan chan-chan dg main-tent..masa aku psg maintent, die tanya watpe tu?pasang maintent la!!). Harap korang sume x ikut bute je camping ni, blaja jugak camne nak organize trip, nak urus bajet, pengangkutan dan jugak blaja camne nak uruskan orang. Ade 13 org yg pergi, maknenye ade 13 perangai yang nak kene kite hadapi. Selain tu, perlu jugak kite belajar sesuatu dari org2 yg ade pengalaman ttg camping ni, antara yg nk kene blajar adalah pantang larang dlm hutan, tips2 mendaki, etika mendaki dan lain2 lagi.

Satu yg aku nk tegur sikit, ade antara peserta yg menjerit dgn kuat masa kat campsite n kat atas puncak. Mmg dah jadi sifat pompuan cepat terperanjat, tp pasni kalu boleh kita control diri kita dari buat bising x tentu arah kat dalam utan. Bila bercamping, bermakne kite datang tempat `orang', bukannye tempat kita. Ape korang rase kalu org yg korang x kenal dtg umah korang, pastu jerit/buat bising x tentu arah?Mesti korang marah kan? Kalu dah marah, ade la bende yg korang buat nk kasi org tu diam ye tak?heheh, pikirkan sendiri, memasing dah pandai berpikir.

Selain tu, bercamping nih akan memberi kite pengalaman lain dr yg lain. Ade yg best, ade yg tak best. Biasenye bile kite masih ade kat dalam utan, crite2 yg best je akan sronok utk diceritakan. Benda2 yg x best kita simpan, peram dulu, kasik cerita bila dah sampai kat tempat kita, baru syok cite ramai2 sambil minum nescafe ke, teh tarik ke, teh ais limau ke (oppp pida!!!). Kalu bleh, mase kite tgh trekking nk klua dr tempat `orang' pn jgn kite cite..mane la tau, kot2 cite kite tu dianggap umpatan oleh `org' lain.

Last skali aku nak ucap TQ kepada mereka yg terlibat buat XPDC ni, aku pun sebenarnya dah sangap nk masuk utan..skali kene panggil join trip, apelagas,jalan je la..kepada Karam n Bubor, renti2kan la buat keje x tentu arah a.k.a keje gile tu, korang tu dah tua bangka, tunjuk perangai x elok plak (psttt,karam jadi dugong, sape yg tgk tu ilang ilmu satu sem!!), pastu buat bebudak cuak...kepada sesape yg kene kutuk kaw2 ngn aku tu, aggap la tu satu gurauan2 mesra..anda kene biasekan diri utk dikutuk, dibahan, dihina, dicaci da sebagainye kerana mulut2 3rd reccers ni x penahnye elok (aku ok,mulut aku baik,hehehe..). Orite, caloh!!!nk tido ar..

3 comments:

buboQ said...

semoga termakbul doa!

Anonymous said...

dengar tu bo... dah la tua, kutuk, tak sadar diri... cuba tunjuk contoh yang elok sikit ish ish ish...

A : karam ke tu?
B : Ish, jangan tegur!

pakcik said...

hahahah...cam haram!!!