Sunday, November 26, 2006

Jom naik feri...


Jom ramai2 naik feri...saja2 pekena angin laut...for pedestrian, yg dewasa RM1.20...kanak2 6 kupang...tp kl naik moto, kena bayaq 2 ringgit...keta plak, RM7.70...mahai 7 kupang dr jambatan...feri nie jalan smpi tgh mlm saja...bkn jalan la tp berlayar...hehe...awai2 pg nnt depa jalan balik...nie gambaq tiket feri utk keta punya...saja2 nak perangatkan cerita...hoho

utk makluman lanjut, sila klik link berikut....
http://www.penangport.com.my/english/facilities/ferry_cruise.htm

5 comments:

joe said...

ek-eleh...
tau lar becuti...

pakcik said...

oi,jangan naik feri,nanti eksiden..

jeejah said...

aku dah naik daa dlu, thn 2004, time melawat ko masa ko tak berdaya dlu..sedi yg bawak kitorang jln2 smbil ambik angin malam..tp skarang tak mo ar nek feri, nnt bertembung..bor, ko dah takde keje sangat eh??ada talent jd tourist guide..hehehehe..

pakcik said...

haah,masa melawat ko dlm masa 1 hari tu..gile ar,dtg pg,petang balik..gi kedah tu,bukan g tampin..pastu sedi bwk mkn kat padang kota,mahal nak mampos!!!

joe said...

kalo g umah aku leh naik bot manceng bapak aku...lagi laju dari feri hang bor..kira kalo kat darat mcm hang naik evolution viii r..