Wednesday, February 08, 2006

kongsi petua

aku aritu x naik jelawang,so aku dengar2 cite je la...sepanjang borak2 cite pasal jelawang,aku ade terdengar petua baru dari bubo...camne nak wat pendinding mase kt dlm utan...petuanya...

tabur belerang kat sekeliling main-tent,insyaAllah x masuk...

tp aku dok terpikir,ape yg x masuk?menatang ke `benda2' tu?hehehhe...ape pendapat korang?ade pengalaman?

6 comments:

Karam said...

bubo....
setengah mende tu kalu tak tau buat cara tak tau... jangan nak main assume jer... hish... ari tu aku tgk ada lipan masuk tent, so aku rasa mungking belerang tu dah hilang ker aper ker... aku serius sket pun tak leh. kang aku buat lawak kang kata aku tak serius, suke main-main... hehehe

jeejah said...

bor..
aku raser pengalaman aku ngan ko masuk utan lebih kurang samer je..
kalo lebih pn sket2 je, cth aku tracking kt depan, ko belakang..hehehe..
tapi bab belerang ni, tak penah dibuat orang leh jadi pendinding/pagar..hehe
bor, belerang tu fungsi dia utk jauhkan binatang berbisa/berbahaya dari mendekati maintent/ kaw. campsite..

buboQ said...

hahahaha...yelah2...terima kasih la atas tunjuk ajar hangpa semua...insyaAllah aku akan ingat dan cuba praktikkan...mungkin dlm 10 tahun lg kut(xleh nak janji lg!)...takpun mgkn xdpt nak praktikkan lg dah...masuk hutan ni, I xsuka sgt,dgn nyamuk,pacat,lintah,ular,sejuk malam...eeeeee...heheheh

pakcik said...

dah la woi,sian bubo..tgk tu die ngajuk..xyah ngajuk la bor,benci plak aku tgk..hahahah...ko geli masuk utan bor?kang aku post sume gmbr ko masuk utan kang!!!

buboQ said...

itu masa muda2 dlu...skrg nie, masa kerjaya br nak berkembang,dah kena pikir pasai masa depan...kena letak mn 1 yg penting,msk hutan ke keja cari duit...hehehe...sembang dah mcm dah grad...hahaha

jeejah said...

buboq wrote:
[itu masa muda2 dlu].. ishh hang dah tua ka bor.. klu hang dah tua, aku tak tua lg la kan??hehe sbb hang ngn karam kan 'abang' aku..hahaha